Vuosituhannen loppupuolen internethuuma varasti kaiken huomion. Perustietotekniikka oli siihen verrattuna pientä ja tylsää.

Suomen Fujitsun juuret
Fujitsun historia
OI Atk...
Net-lehden historia
Patja-historia
Patja-palvelu 
Hulppeaa huolettomuutta  vuodesta 1995
  Arvojen yhteensopivuutta
  Uskottavuus vaakalaudalla
  E-bisneshuuma antoi työrauhan
  2000-luku vakiinnutti palvelun
  Suuretkin uskaltavat ulkoistaa
Tietoturva ja mobiliteetti ponnistavat esiin
  Palvelutuotanto kansainvälistyy
  Puhu minulle helppoudesta
  Patja yltää pilviin
  Voisiko työ olla helppoa?
E-bisneshuuma antoi työrauhan

Vuonna 1995 Fujitsun eli silloisen ICL:n liiketoiminnan tärkeimmät alueet olivat työryhmäjärjestelmät, laitemyynti, asiakaskohtaiset tietojärjestelmät ja palvelut sekä laitehuolto. Yritysmaailmassa tietotekniikka katsottiin yleisesti strategiseksi kilpailueduksi. Perustietotekniikkahankkeet toteutettiin projekteina, joissa järjestelmät räätälöitiin asiakkaan toivomusten mukaisiksi.

"Patja oli monien mielestä silkkaa räpellystä. Vuosituhannen loppupuolen internethuuma varasti kaiken huomion. Perustietotekniikka oli siihen verrattuna pientä ja tylsää. Onneksi e-villitys ei ehtinyt raiskata perustietotekniikkabisnestä, vaikka jouduimmekin pakon edessä ottamaan yksikkömme nimeen e-kirjaimen, jolloin siitä tuli e-Infra", Heikki Länsisyrjä tuskailee.

"Mutta kun kaikki huomio oli e-bisneshypessä, meillä oli hyvä tilaisuus keskittyä kehittämään ja konseptoimaan malliamme ja viemään sitä entistä ammattimaisempaan ja ryhdikkäämpään suuntaan."

Töpselipalvelut tulivat osaksi Patja-mallia. Töpselistä oli tarjolla muiden muassa koko toimistoinfra.

E-bisneksen jyräyksestä huolimatta Patja-asiakassopimuksia solmittiin vuosi vuoden jälkeen kiihtyvällä tahdilla. Mercantilen jälkeen Patja-palveluun tulivat vuonna 1997 muiden muassa Metso Minerals, Stora Enso Enocell ja Varsinais-Suomen Sairaanhoitopiiri. 

 2000-luku vakiinnutti palvelun

 
 
Lue lisää
www.fujitsu.com/fi
All Rights Reserved. Copyright © 2010 FUJITSU