"Ettei tietotekniikka kävisi työstä"
Uusi Patja-iskulause kuvaa helppoutta ja huolettomuutta, johon it-kumppanin avulla voi päästä.

Suomen Fujitsun juuret
Fujitsun historia
OI Atk...
Net-lehden historia
Patja-historia
Patja-palvelu 
Hulppeaa huolettomuutta  vuodesta 1995
  Arvojen yhteensopivuutta
  Uskottavuus vaakalaudalla
  E-bisneshuuma antoi työrauhan
  2000-luku vakiinnutti palvelun
  Suuretkin uskaltavat ulkoistaa
Tietoturva ja mobiliteetti ponnistavat esiin
  Palvelutuotanto kansainvälistyy
  Puhu minulle helppoudesta
  Patja yltää pilviin
  Voisiko työ olla helppoa?
Tietoturva ja mobiliteetti ponnistavat esiin

Tietoturva ja mobiliteetti nousivat vuonna 2004 entistä tärkeämpään rooliin Patja-palvelun osina. Yhä useampi asiakas hankki Patja-mobiilipalvelut liikkuvien työntekijöidensä apuvälineeksi. Tietoturvan merkitys Patja-palvelussa korostui vuosi vuodelta 

Metsä-Botnian tietohallintopäällikkö Tapio Heikkilä on helpottunut saatuaan tietoturvan ja virusvartioinnin Fujitsun harteille. "Senkin hallitseminen vaatii aivan erikoisosaamista. Patja-toiminnan etu on, että myös tietoturvasta huolehtiminen on systemaattista. Kaikki virheet, häiriöt ja loppukäyttäjän odotukset kirjataan ylös ja analysoidaan myöhemmin." (verkko-Net 1/2004)

Patja-sanoma kiteytyi alkuvuodesta 2004 uuteen iskulauseeseen: "Ettei tietotekniikka kävisi työstä". Se kuvaa helppoutta ja huolettomuutta, johon it-kumppanin avulla voi päästä.

 

Tunto syväluotaa asiakkuuksia

Tunto-hanke (Tunnista ja toimi) käynnistyi Suomen Fujitsussa syksyllä 2004. Se ohjaa Fujitsua asiakkaan toiminnan syvälliseen ymmärrykseen ja samalla palvelukulttuurin muutokseen. Tavoitteena on tehdä täydellinen syväluotaus asiakkaan toimintaympäristöön, ongelmien tunnistaminen ja sen jälkeen toiminta niiden asettamien haasteiden mukaan.

"Tunto-pajat ovat nostaneet esille useita käytännön ongelmia, joihin on lähdetty etsimään ratkaisuja. Ymmärrys puolin ja toisin on tarkemmalla tasolla", toteaa Metso Paperin tietohallintopäällikkö Esa Taivassalo.

Patja- tieto- ja teletekniikan ydin kiteytettiin näin:

  •  ict-kustannukset hallintaan ja haltuun
  • ostaminen helpoksi ja turvalliseksi
  • ostamisen kustannukset alas, tekninen liturgia pois ja yksinkertaiset sopimukset osaavan kumppanin kanssa
  • tavoitellut hyödytä mitattaviksi

 Palvelutuotanto kansainvälistyy

 
 
Lue lisää
www.fujitsu.com/fi
All Rights Reserved. Copyright © 2010 FUJITSU