Intel
‹‹ Etusivulle
Fujitsu

Palveluksessanne – aina ja kaikkialla

Juha Kvist
Head of Service Management, Technology Solutions
Fujitsu

Konesalin palveluja voi ostaa eri tavoilla. Tuottavuusnäkökulmasta palvelun täytyy olla mahdollisimman hyödyllinen liiketoiminnalle hintaansa nähden. Tarjoushaukka etsii mahdollisimman halpaa. Hyvä veli ostaa oikealta henkilöltä. Suosi kotimaista -näkökulmasta palvelu valitaan ensisijaisesti Suomesta; muut näkökulmat ovat toissijaisia.

”Tuottavuus valintojen ensisijaiseksi perusteeksi.”

Meiltä ostetaan palvelua tarjoamiimme konesalin alustaratkaisuihin – Fujitsu ETERNUS -tallennus- ja varmennusratkaisut ja PRIMERGY-palvelimet sekä teknologiakumppaniemme NetAppin ja Brocaden teknologiat – kaikista edellä mainituista syistä. Toivomme kuitenkin aina, että ostajalla olisi ensisijaisesti mielessään tuottavuus.

Halvinta hakeva löytää todennäköisesti ratkaisun, jossa tikettiin vastataan kaukomailta. Toki sielläkin on vankkaa asiantuntemusta, mutta kokemukset ovat osoittaneet, että silloin asiakkaan kannattaa varautua itse määrittämään ongelmansa tai tarpeensa hyvin tarkasti saadakseen palvelua tehokkaasti. Muuten aikaa hupenee helposti tarkennus- ja selvennyskierroksiin, jotka nostavat hintaa. Halpa ei olekaan enää halpaa.

”Pitääkö yritysten varautua määrittämään itse ongelmansa.”

Halvin tarjoaja ei myöskään välttämättä tunne Suomen olosuhteita ja kokoa. Ostaja voi kokeeksi kysyä, millä aikataululla asiantuntijan saisi paikan päälle Kajaaniin ratkomaan ongelmia. Jos vastaus kuulostaa yllättävän lyhyeltä, voi vielä kysäistä, miten moiseen aiotaan päästä.

Tuottavuusnäkökulmalla ostava saa harvoin halvimman tuntihinnan. Kun kielimuurin, kulttuurierojen ja turhien kierrosten vaikutukset karsitaan pois, hinta asettuu kuitenkin kilpailukykyiseksi.

Me Fujitsulla tarjoamme palvelua 28 kielellä maailmanlaajuisesti. Kun olemme tutkineet suomalaisten asiakkaidemme mielipidettä palveluistamme, kotimaisten palvelukeskustemme asiakkaat ovat tyytyväisimpiä ja saavat mielestään parasta vastinetta rahoilleen.

”Kotimaisten palvelukeskustemme asiakkaat ovat tyytyväisimpiä.”

Olemme oppineet kokemuksen kautta muutamia fiksuja tapoja vaativiin projekteihin:

Varmistamme alusta lähtien, että emme omilla valinnoillamme ainakaan vaikeuta hankkeita.

Tuomme omat asiantuntijat mukaan jo ensimmäiseen asiakaspalaveriin. Samat asiantuntijat ovat mukana käyttöönotossa, koulutuksessa, jatkuvien palvelujen käynnistämisessä ja ylläpidossa sekä auttamassa jatkossa. Tuttujen kanssa on mukavampi silotella ryppyjä ja hikkoja, jos niitä hankkeissa esiintyy.

Vaikka tarjoamme tukea 28 kielellä maailmanlaajuisesti, olemme huomanneet, että useimmat asiakkaat haluavat palvelua ensisijaisesti omalla kielellään ja mielellään mahdollisimman läheltä. Suomalaiset pitävät siitä, että heidän apupyyntöönsä vastataan paikallisesti suomeksi. 2 500 fujitsulaisen joukosta löytyy asiantuntija tarpeeseen kuin tarpeeseen. Lisäksi Suomen fujitsulaisilla on tukenaan koko globaalin yhtiön muskelit.

Olemme osa kansainvälistä konsernia, mutta teemme töitä suomalaiseen tapaan. Kerromme suoraan, missä olemme hyviä emmekä lupaa asioita, joita emme voi lunastaa. Hinnoittelumme perustuu avoimuuteen, ja asiakas maksaa sen mitä on sovittu, ilman piilokustannuksia.


Saammeko kuulla myös Sinun mielipiteesi tai kysymyksesi?

Haluan, että minuun otetaan yhteyttä.

Roskapostisuodatus *:



Pysy tiedon tasalla!

Tilaa Fujitsun kuulumiset sähköpostiisi ››

Yllä olevan linkin takaa voit tehdä uutiskirjeeseen liittyviä valintoja tai halutessasi poistua postituslistaltamme.


Tutustu myös: