Intel
‹‹ Etusivulle
Fujitsu

Viisi kysymystä tiedon jalostajalta.

Risto Laine
Account Manager
Fujitsu

Jalostettu tieto auttaa johtamaan paremmin. Yritysten ja organisaatioiden tiedon jalostamiseen erikoistuneet tutkimusyhtiöt aprikoivat usein samansuuntaisia kysymyksiä. Tässä esittelemme viisi tyypillistä kysymystä tiedon tallentamisesta.

1. Varastoimme suuria määriä asiakkaiden tietoja erimittaisiin projekteihin, ja hallussamme on erilaista luottamuksellista tietoa. Meillä on hyvin tarkat säännöt ja velvoitteet asiakkaidemme tietojen säilyttämiseen. Käytössämme olevien tallennuslaitteiden elinkaari on tavallisesti viisi vuotta. Miten huomioitte laajennettavuuden, skaalautuvuuden ja tietosuojan, kun ehdotatte meille tallennusratkaisuja?

”Emme usko patenttivastauksiin, emmekä ravistele tarjouksia hihasta.”

Ehdotamme asiakkaillemme aina ratkaisuja, jotka skaalautuvat juuri heidän liiketoimintansa tarpeiden mukaan. Toteutamme esimerkiksi tarvittaessa itse myös migraatioprojektit, jolloin tallennusjärjestelmän isotkaan muutokset eivät näy asiakkaalle, vaan hän voi käyttää uutta järjestelmää vanhan järjestelmän tapaan.

Erilaiset tietoon liittyvät säännökset ja tietoturvavaatimukset ja niiden huomioiminen kuuluvat jokapäiväiseen työhömme. Tietoa jalostavissa yrityksissä on myös yleensä jo käytössä jokin laskentaympäristö, joka vaikuttaa mielekkäimmän ratkaisun valintaan.

2. Miten arvioitte laitteidenne hinnan ja laadun suhdetta?

Yleisesti ottaen tarkastelemme ratkaisujemme laadun, hinnan ja laskentatehon suhdetta muun muassa puolueettoman Storage Performance Councilin (SPC) vertailutestien avulla. SPC testaa säännöllisesti eri valmistajien tallennuslaitteita.

”Tarjoamme erilaisia tapoja yhteydenpitoon, jotta se olisi asiakkaillemme mahdollisimman vaivatonta.”

Autamme myös mielellämme tulkitsemaan siellä julkaistuja tietoja, koska sieltä ei välttämättä löydy kovin helposti tietoa omaan tarpeeseen sopivimmasta tallennusratkaisusta. Lisäksi testi kertoo vain laitteen laskentatehon ja hinnan suorasta suhteesta. Vaikka tämä tieto on tärkeä, se ei kerro suoraan, mikä on juuri tiettyyn tarpeeseen kustannustehokkain ratkaisu.

3. Entä piilokustannukset? Onko realistista mitoittaa budjetti antamanne arvion mukaan?

Haluamme pitää asiakassuhteen hyvänä kaupan jälkeenkin, joten emme halua tuottaa yllätyksiä vaan pitää toimituksen juuri sellaisena kuin on sovittu. Tallennusjärjestelmä kasvaa lähes aina elinkaarensa aikana, joten sen kustannukset kasvavat ajan myötä. Ehdotamme asiakkaillemme ratkaisuja, joita voidaan kasvattaa samaan tahtiin liiketoiminnan tarpeiden kanssa. Emme yli- tai alimitoita. Me pyrimme antamaan mahdollisimman tarkan arvion kaikista kustannuksista budjetoinnin tueksi. Yleensä onnistumme, koska lisenssimallimme ottavat huomioon skaalautumisen. Myös palvelusopimuksiemme hinnoittelu on suunniteltu mahdollisimman ennakoitavaksi ja läpinäkyväksi.

”Meillä on pitkä historia erilaista ratkaisuista tiedon analysointia tekeville yrityksille Suomessa ja kansainvälisesti.”

4. Tiedon jalostaminen asiakkaille vaatii nopeaa reagointia häiriötilanteissa. Miten otatte tämän huomioon palvelutarjonnassanne?

Räätälöimme palvelusopimuksemme vasteajat asiakkaiden tarpeiden mukaan, tarvittaessa 24/7. Tarjoamme erilaisia tapoja yhteydenpitoon, jotta se olisi asiakkaillemme mahdollisimman vaivatonta. Laitteemme osaavat automaattisesti ilmoittaa meille viasta ja/tai hajoamassa olevasta osasta.

5. Tiedon jalostaminen vaatii kustannustehokasta suorituskykyä ja riittävää laskentatehoa. Miten voin olla varma, että ymmärrätte tarpeemme oikeasti?

Meillä on pitkä historia erilaista ratkaisuista tiedon analysointia tekeville yrityksille Suomessa ja kansainvälisesti. Asiantuntijamme osaavat mallintaa hyvin tarkkaan tarpeenne tallennusjärjestelmälle ja tarvittaessa asiakkaillamme on mahdollisuus jo ennen hankintaa testata, miten järjestelmä omassa ympäristössä toimii (Proof of Concept).

Emme usko patenttivastauksiin, emmekä ravistele tarjouksia hihasta. Tiedämme, että yksikään tutkimusorganisaatio ei ole samanlainen, ja haluamme kuunnella asiakkaitamme tarkkaan ennen kuin ehdotamme mielestämme sopivinta tallennusjärjestelmää.

Risto Laine vastaa Fujitsulla tietojärjestelmien suunnittelusta ja myynnistä tutkimusyhtiö- ja korkeakouluasiakkaille.


Saammeko kuulla myös Sinun mielipiteesi tai kysymyksesi?

Haluan, että minuun otetaan yhteyttä.

Roskapostisuodatus *:



Pysy tiedon tasalla!

Tilaa Fujitsun kuulumiset sähköpostiisi ››

Yllä olevan linkin takaa voit tehdä uutiskirjeeseen liittyviä valintoja tai halutessasi poistua postituslistaltamme.


Tutustu myös: